Об институте Аналитика Мониторинги Блоги Вакансии
   
20.01.2006, 11:43


Скільки разів парламент може звільняти міністрів?


Верховна Рада відправила у відставку міністра палива та енергетики Івана Плачкова й міністра юстиції Сергія Головатого, а ще раніше «відставив» весь уряд Єханурова. У зв‘язку з цим політексперти розмірковують скільки разів можна звільняти міністрів.

Володимир ФЕСЕНКО ( голова правління Центру прикладних політичних досліджень «Пента» ):

„Якщо коротко – скільки заманеться. Справа в тому, що нинішню ситуацію, породжену останніми рішеннями Верховної Ради, фактично не можна врегулювати ні діючими нормами Конституції, ні нормами законодавства, особливо за відсутності закону про Кабінет Міністрів України. Фактично саме цей закон має регулювати ситуацію, коли уряд відправляють у відставку і він діє в статусі виконуючих обов’язки, а також хто і яким чином може заміщати тих міністрів, яких звільняють. Усі ці питання не врегульовані, і тому можна звільняти ще раз тих же Головатого й Плачкова – вони так і залишаться виконуючими обов’язки, тому що за новими нормами Конституції можна звільнити міністрів – на це Верховна Рада має повне право, – але ніким не можна їх замінити. І от у цьому головна проблема. Рішення Верховної Ради мають швидше політичне, символічне значення”.

Олесь ДОНІЙ ( голова Центру досліджень політичних цінностей ) :

„Проблема не в юридичних хитросплетіннях. Можна пояснити й виправдати і відставку Уряду, і відставку в.о. міністрів, але жодне юридичне пояснення не розіб’є недовіру суспільства до свого вищого законодавчого органу, яка лише посилюється. Парламентарі самі подарували додатковий козир в руки президентського оточення, яке бореться за збереження максимальних повноважень і проти політреформи. Спочатку путінська Росія, а тепер і український парламент своїми діями відродили підупалий рейтинг президентської партії НСНУ. У піднятті рейтингу однієї з партій нічого загрозливого немає. А от в чому є загроза, так це в тому, що політикум своїми діями призводить не просто до дискредитації парламенту, а більше – до дискредитації самої ідеї парламентаризму.”.

Вадим КАРАСЬОВ ( директор Інституту глобальних стратегій ):

„Якщо відставку не сприймає та сторона, яка відставлена, то, мабуть, таких відставок може бути багато – доти, доки їх не визнають дійсними. Це вже такий собі процедурно-політичний цирк і одночасно тиск на уряд. Але, з іншого боку, повторно відправляючи у відставку міністрів, парламент тим самим де-факто визнав, що перша відставка була недійсною, фальшивою й фальстартовою. Але швидше за все, Верховна Рада керувалася не процедурними тонкощами, а політичною логікою тиску на уряд, сенс якої полягає в тому, щоби поступово, крок за кроком робити виконавчу владу парламентською, підпорядкованою сьогоднішньому парламенту, тобто парламент не чекає, доки сплячі норми Конституції в частині формування парламентом уряду запрацюють після 26 березня, а вже зараз, поступово починає відокремлювати виконавчу владу від Президента й формувати уряд на парламентських засадах”.

Кость БОНДАРЕНКО ( директор Інституту національних стратегій ):

„Я думаю, що в принципі процедурно не потрібно було голосувати вдруге, хоча в даному випадку логіка така: перший раз було висловлено недовіру уряду, а вдруге окремих міністрів вже позбавляли посад виконуючих обов’язків міністрів. Тільки в такому випадку я бачу логіку”.

Олександр ДЕРГАЧОВ ( провідний науковий співробітник Інституту політичних і етнонаціональних досліджень НАН України ):

„Залежить від політичних смаків і політичної культури парламентарів. У нас вона на дуже високому рівні, так що, думаю, тут немає реальних обмежень”.

Дмитро ВИДРІН ( директор Європейського інституту інтеграцій та розвитку ):

„Помните старый анекдот о том, как судят человека и он говорит: «Это не я ударил ножом, а сам погибший бросился на нож. И так десять раз». Так вот, я думаю, процесс может продолжаться до бесконечности, поскольку эти отставки имеют ритуальный характер, а ритуал не имеет ни начала, ни конца”.

"Центр досліджень політичних цінностей", 20 січня 2006 року.




Предыдущие материалы из раздела
«На скільки ефективним буде новий прем`єр-міністр України?»(ЕКСПЕРТ-ОПИТУВАННЯ)
19.12.2007, 16:46
18січня Юлія Тимошенко була призначена на посаду прем’єр-міністра України. У зв’язку з цим «Центр досліджень політичних цінностей» звернувся до ...
Премьер на год
19.12.2007, 14:46
Карьеру Тимошенко решил один голосВчера Юлия Тимошенко стала премьером Украины, получив в Раде 226 голосов депутатов «оранжевой» коалиции -- «Блока ...
Карасев: Есть основания для переизбрания мэров Киева и Харькова
19.12.2007, 13:57
Политолог Вадим Карасев считает, что сейчас есть политические основания для переизбрания мэров Киева и Харькова. По словам политолога, ...
ЮЛИЯ ТИМОШЕНКО – НОВЫЙ ПРЕМЬЕР-МИНИСТР УКРАИНЫ
18.12.2007, 19:41
Избрание Юлии Тимошенко премьер-министром Украины – это свидетельство того, что в Украине складывается парламентско-электоральный механизм ...
Чат с Вадимом Карасевым на "Обозревателе", часть 2.
18.12.2007, 16:46
105. Lika: Вы говорите, что главная ошибка Тимошенко - её президентские амбиции. А может это не ошибка, а стратегия. Народ устал от ...
Украина - это геополитический бисексуал. Часть первая
18.12.2007, 14:51
Какая Россия нам нужна? Какие процессы разворачиваются в Евразии? Где место Украины в новой геоэкономической и геополитической ...
Аналитика
 Архив