Об институте Аналитика Мониторинг Блоги
   
25.02.2006, 17:08


Чи потрібно міністрам та губернаторам йти у відпустку під час виборчої кампанії?


Борис Тарасюк заявив на зустрічі з журналістами, що не бачить для себе необхідності йти у відпустку заради участі у виборчої кампанії. Чи потрібно міністрам та губернаторам йти у відпустку під час виборчої кампанії, розмірковують політологи.

Дмитро ВИДРІН ( директор Європейського інституту інтеграцій та розвитку ):

„В правилах игры, которые должны быть обязательными для всей элиты Украины, должно указываться, что разделяются административные и политические должности. Поэтому министр как человек, занимающий административную должность, должен либо уходить в отставку, либо уходить, по крайней мере, в отпуск. Хотя лучше, если это будет отставка”.

Олесь ДОНІЙ ( голова Центру досліджень політичних цінностей ) :

„З формальної точки зору Закон про вибори ніде не містить норми, яка б примушувала високопосадовців на час передвиборчої кампанії йти у відпустку. Більше того – навіть якщо через суд доведено, що кандидат у депутати, який перебуває на виконавчій посаді, використовує для передвиборної агітації підлеглих йому осіб, приміщення, службовий транспорт, зв'язок або інші ресурси, тобто «зловживає службовим становищем», і то згідно Статті 64, пункту 4 Закону про вибори, ЦВК такій особі спочатку виносить лише попередження. І лише за повторне порушення ЦВК може скасувати реєстрацію цього кандидата в депутати. Уявити такий розвиток подій при корумпованості та тотальній залежності від влади судів просто неможливо.

Окрім того, вимагати моральності в політиці могла би лише моральна політична сила. Але біда цих виборів в тому, що в Україні важко вишукати моральну політичну силу. Корупція всередині провідних українських партій (незалежно від того, провладні вони чи опозиційні, праві чи ліві) зазнала таких катастрофічних розмірів, що критика з їхніх вуст не викликає ані найменшої довіри”.

Володимир ФЕСЕНКО ( голова правління Центру прикладних політичних досліджень «Пента» ):

„Європейська практика парламентських республік така, що коли змагаються на виборах владні партії та партії, що в опозиції, ніхто такі питання навіть не ставить. Міністри працюють на своїх посадах, тому що це політична посада, і владний ресурс – це слабке місце, тому що виборці оцінюють як діє влада: ефективно діють міністри чи ні. В принципі, в тому, чи перебувають міністри на посадах, чи мають іти у відпустку, є певний конфлікт інтересів. У наших умовах, це сприймається достатньо гостро ще з часів Кучми, як певний адміністративний ресурс. Але я думаю, що тут скоріше йдеться не про адміністративний ресурс, а про ресурс публічний, а його також треба використовувати. В усякому разі, якщо людина використовує публічний ресурс, вона діє як політик, головне – щоб не зловживала своїми повноваженнями. Якщо будуть випадки зловживання, то от тоді треба ставити питання не просто про відпустку, а про звільнення міністрів як таких, що порушують демократичні норми і практики. А у випадку з Тарасюком, якщо він займається своїми справами, а не передвиборчою кампанією, я не бачу жодних проблем. Якщо він віддає перевагу виборчій кампанії, от тоді це в принципі неправильний вчинок, і дійсно міністр має обрати: займається він своєю роботою чи виборчою кампанією й іде у відпустку”.

Михайло ПОГРЕБІНСЬКИЙ ( директор Центру політичних досліджень і конфліктології ):

„Моя точка зору така, що це не обов’язково, особливо, якщо вони вміють себе поводити. Якщо мова йде про такого міністра, як Луценко, то його треба відправити у відставку або хоча б у відпустку для того, щоб він не міг скористатися своїм службовим становищем для проведення партійної агітації чи контрагітації. А пану Тарасюку варто було б залишитися на посаді міністра закордонних справ, тому що інакше зрозуміти за що бореться і за яку політику бореться «Наша Україна», буде важко. Якщо вони хочуть, щоб всі люди, які налаштовані на нормальні стосунки з Росією, не голосували за НСНУ, а серед виборців НСНУ таких людей багато, то нехай Тарасюк залишиться міністром і надалі.

Чим довше на цій посаді затримається Тарасюк, тим менший відсоток отримає НСНУ. Так що, наскільки я можу проаналізувати, для супротивників НСНУ дуже вигідно, що він залишається на цій посаді. І треба, щоб він залишився до виборів на цій посаді й кожен день давав інтерв’ю”.

Вадим КАРАСЬОВ ( директор Інституту глобальних стратегій ):

„Якщо це прописано у виборчому та адміністративному законодавстві, то це потрібно, і не тільки потрібно, але й необхідно. Але якщо розмиті критерії, в тому числі й у виборчому законодавстві, щодо передвиборчих відпусток посадовців, то тут уже вступають в дію політичні та виборчі резони. Як може міністр закордонних справ піти у відпустку в ході передвиборчої кампанії, якщо він бачить себе на посаді саме міністра закордонних справ, а не народним депутатом, залишити свій пост у такий напружений час для зовнішньої української політики, коли, з одного боку, в ній існує багато невизначеності, а з іншого – багато охочих, щоб зайняти це почесне впливове місце. Тому краще посидіти Тарасюку на двох стільцях, тим більше, що Борис Іванович більше дорожить саме стільцем міністерським”.

Юрій ЯКИМЕНКО ( директор політико-правових програм Українського Центру економічних і політичних досліджень ім. О. Разумкова ):

„Якщо немає прямої вимоги в чинному законодавстві йти у відпустку на період виборчої кампанії, то, відповідно, кожен посадовець такого рангу має право сам для себе вирішувати, йти йому у відпустку чи ні. Але, з іншого боку, має бути жорсткий контроль за тим, яким чином вони використовують свої службові повноваження з метою ведення передвиборної агітації. Є досить чіткі критерії, за якими можна визначити ці дії, це власне використання службового приміщення, засобів зв‘язку, транспорту й взагалі службового часу для дій, які можна розцінювати як передвиборна агітація. Тому тут питання скоріше до тих структур, які займаються безпосередньо контролем над виконанням виборчого законодавства, й, звичайно, до громадянського суспільства, та політичних опонентів, які мають слідкувати один за одним і таким чином сприяти взаємному дотриманню виборчого законодавства”.

"Центр дослідження політичних цінностей", 25 лютого 2006 р.




Предыдущие материалы из раздела
В.Карасев назвал пять реальных конкурентов Януковича и Тимошенко на президентских выборах
Вчера, 13:26
В 2015 году конкурировать на кандидатство в президенты Украины может политическое поколение второго эшелона от 40 до 50 лет. Это, в частности, могут ...
"Україна, на відміну від Білорусі і Росії, - це поки що напівавторитарний режим" - Карасьов
Вчера, 13:24
Політичні переслідування  в Україні зникнуть тільки тоді, коли опозиція мобілізує людей. Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів керівник ...
ОППОЗИЦИЯ ПОКА НЕ ДЕМОНСТРИРУЕТ АЛЬТЕРНАТИВЫ ВЛАСТИ – ЭКСПЕРТ
17.05.2012, 13:26
Ложным и некорректным называет директор Института глобальных стратегий, политолог Вадим Карасев использование объединением «Батькивщины» и «Фронта ...
Скандал с Карпачевой ударил по имиджу власти
17.05.2012, 13:24
  По заявлению БЮТ, против Нины Карпачевой возбуждено уголовное дело и экс-омбудсмен вынуждена спасаться от преследования за границей В ...
Кто мешает Азарову
17.05.2012, 13:22
«Комментарии» узнали, на каких «сценаристов» намекал премьер, объясняя причины наших евроинтеграционных «пробуксовываний» Выступая перед ...
От депутатского самопожертвования избирателя уже тошнит - Карасев
16.05.2012, 13:36
Директор Института глобальных стратегий Вадим Карасев уверен, что призывами к отмене депутатской неприкосновенности избирателя легче оттолкнуть, чем ...
Аналитика
 Архив