Об институте Аналитика Мониторинги Блоги
   
17.01.2007, 13:35


Чи можливе прийняття закону про Президента спільними зусиллями Антикризової коаліції та БЮТ?


15 січня Прем’єр-Міністр України Віктор Янукович заявив, що для створення ефективної системи влади необхідно прийняти закон про Президента. У зв’язку з цим «Центр досліджень політичних цінностей» звернувся до політичних експертів з питанням: „Чи можливе прийняття закону про Президента спільними зусиллями антикризової коаліції та Блоку Юлії Тимошенко?”

Кость БОНДАРЕНКО ( директор Київського інституту проблем управління ім. Горшеніна ):

„Абсолютно можливе. Але є питання чи потрібне воно? Якщо діяльність Президента вже регламентована Конституцією і, відповідно, в даній ситуації я думаю, що після вступу в дію закону про Кабінет Міністрів будуть розставлені всі крапки над «і» в питаннях діяльності Президента. Те що не належить Верховній Раді, Кабінету Міністрів напевно що буде належати до компетенції Президента.

Взагалі, від наших політиків можна очікувати чого завгодно. В жодній державі світу, окрім Канади, немає закону про опозицію, а у нас приймають. То чому б не прийняти закон про Президента, потім закон про Начальника ЖЕКу №304 і т.д. Тотальне торжество закону”.

Олесь ДОНІЙ ( голова Центру досліджень політичних цінностей ):

„Долучення голосів БЮТ до голосів антикризової коаліції під час подолання президентського вето на Закон про Кабмін мало на меті не лише банальний бартер, де тимошенківці отримували Закон про опозицію та омріяний імператив для депутатів місцевих Рад. Для Тимошенко набагато важливіше було поставити ділему перед Президентом: або той йде на співпрацю і, відповідно, оголошує необхідні для БЮТ парламентські перевибори, або БЮТ віддає реальну владу в руки Уряду та Прем’єра. Тому, для Тимошенко важливе не прийняття Закону про Президента (і ще деяких законів, які би могли обмежити президентську владу), а те, що тепер вона може по суті шантажувати Ющенка самою можливістю в перспективі прийняти ці закони конституційною більшістю. Адже страшне не саме покарання, а очікування кари. От Тимошенко і поставила Ющенка в позицію очікування ще гіршого кінця, тобто додаткового обрізання повноважень”.

Віктор НЕБОЖЕНКО ( керівник соціологічної служби «Український барометр» ):

„Вне всякого сомнения. Вполне возможно, что будет принят закон. И главная суть этого закона не в том, что нам будут говорить о разделении властей, о восстоновлении баланса между ветвями власти, суть этого закона будет в лишении общенациональной легитимности статуса Президента Украины, иными словами это означает, что Президента будут избирать в Верховной Раде. Скорей всего, этот закон будет направлен именно на эту формулировку, а все остальное не будет играть роли, потому что есть сверхсильный, сильнее Конституции, недавно принятый закон о Кабинет Министров с чрезвычайными полномочиями.

Естественно в этой ситуации все, что имеет общенациональную легитимность должно быть, согласно логике развития новой политической системы, уничтожено. Поэтому дело не в Ющенко, дело не в Тимошенко или Януковиче. Если они сказали «а» в сторону сильной Премьерской Республики, то они должны уничтожить легитимность любого Президента в будущем, сделать его вторичным по отношению к работе любого парламентского большинства”.

Михайло ПОГРЕБІНСЬКИЙ ( директор Центру політичних досліджень і конфліктології ):

„ Я думаю, що саме питання, про доцільність прийняття закону про Президента є досі невизначеним. Є позиція, яка висловлена Прем’єром, але я не думаю, що до цього долучиться Тимошенко. В усякому разі, мені видається, що це скоріш формула речень, ніж справжній намір голосувати за цей законопроект, оскільки основні проблеми, які треба було вирішити для повноважень Кабінету Міністрів вже фактично вирішені і будуть ще вирішуватись Конституційним Судом. А до тих пір я вважаю, що закон про Президента або не буде розглядатись, або не буде підтримки для подолання вето з боку Юлії Тимошенко”.

Володимир ФЕСЕНКО ( голова правління Центру прикладних політичних досліджень «Пента» ):

„Теоретично це можливо. І, доречі, не лише цього закону, але і деяких інших законодавчих актів: внесення змін до Конституції щодо зміни повноважень між органами місцевого самоврядування і місцевими державними адміністраціями, ухвалення змін до закону про столицю України і т. д. Тобто ситуація чергового політичного і законодавчого розміну інтересів між БЮТ і антикризовою коаліцією потенційно можлива, але відбуватись це буде лише по окремим, дуже резонансним, законопроектах, зокрема це може бути і по закону про Президента України, але лише в тому випадку, якщо БЮТ отримає належні законодавчі, або інші політичні компенсації ”.

Вадим КАРАСЬОВ ( директор Інституту глобальних стратегій ):

„Скоріше ні, ніж так. Спільне прийняття закону про Президента антикризовою коаліцією і Блоку Юлії Тимошенко можливе тільки в тому випадку, коли бачення президентських повноважень і ролі президентського інституту влади Юлії Тимошенко буде співпадати з відповідним баченням Віктора Януковича і антикризової коаліції. На сьогодні виглядає так, що антикризова коаліція проводить політику постійного і плавного скорочення, урізання президентських повноважень, в чому, очевидно, в довгостроковій перспективі не зацікавлена Юлія Тимошенко. Вона не покидає думку щодо перемоги на Президентських виборах 2009 року. Ставка на Президентську кампанію 2009 року передбачає, що Президент має зберегти за собою достатньо впливові і широкі повноваження. В цьому сенсі довгостроковий інтерес Юлії Тимошенко співпадає з нинішнім інтересом зберегти президентські повноваження з боку Віктора Ющенко. У питанні закону про Президента інтереси Тимошенко і Ющенко співпадають більше аніж інтереси Тимошенко і антикризової коаліції.

Закон про Президента в редакції антикризової коаліції Юлія Тимошенко скоріш за все приймати не буде. Якщо і може бути прийнятий закон про Президента з сильними президентськими повноваженнями, то це означатиме, що інтерес зберегти впливову Президентську посаду збігатиметься у Тимошенко, у Ющенко і у Януковича. Але закон в такій редакції буде прийматись не просто конституційною більшістю, а і за участю «Нашої України»”.

"Центр досліджень політичних цінностей", 17.01.2007



Предыдущие материалы из раздела
З НОВИМ 2009 РОКОМ!
31.12.2008, 16:59
Колектив Інституту глобальних стратегій – ІГЛС вітає всіх друзів, читачів та відвідувачів нашого сайту з Новим роком та Різдвом Христовим! Бажаємо ...
Штаб-квартира стран-экспортеров газа может разместиться в Петербурге
29.12.2008, 12:12
В Штаб-квартира организации стран-экспортеров газа может разместиться в Санкт-Петербурге. Северную столицу в качестве города-кандидата предложил ...
Не договорившись по газу с Юлией Тимошенко, российская сторона накажет себя - эксперт
25.12.2008, 17:06
Даже в случае, если «Газпром» и украинская сторона не договорятся о поставках российского газа с 1 января, ни Украина, ни Европейский союз серьезно ...
Український середній клас не готовий виходити на майдани?
25.12.2008, 12:10
Експерти вважають, що український середній клас поки не налаштований на протестні акції. Такі результати експертного дослідження сьогодні на ...
Карасьов: Натяки і блефування щодо обхідних газопроводів не слід сприймати серйозно
23.12.2008, 17:33
Директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов вважає, що при правильній політиці Україна ще на довго збереже статус основного газового ...
Спрос на валюту в Украине будет расти
23.12.2008, 15:24
НБУ не может самостоятельно удержать курс национальной валюты, потому что многое зависит от экономической политики, которую проводит правительство ...
Аналитика
 Архив